ΑΚΟΥΣΑΤΕ! ΑΚΟΥΣΑΤΕ!


Τα νέα μας:

ΣΑΒΒΑΤΟ, 13 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2014

Το ιστολόγιο έχει ολοκληρώσει τον κύκλο λειτουργίας του και που κράτησε από το Σεπτέμβριο του 2013 ως τον Ιούνιο του 2014.
ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014....

Μια ακόμη σχολική χρονιά ξεκίνησε. Μα αυτή τη φορά δεν είμαστε μαζί. Μια άλλη δασκάλα, η αγαπητή κ. Βάσω, είναι η δασκάλα της τάξης σας. Κι εκείνη θα σας λέει τι και τι έχετε να διαβάσετε στο σπίτι. Από μένα πολλές ευχές σε όλους σας για ΚΑΛΗ ΠΡΟΟΔΟ!!!!!!!!

29 Σεπ 2013

ΟΙ ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ Α' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

Οι ήρωες του βιβλίου της γλώσσας Α΄Δημοτικού




Τους ήρωες του βιβλίου ενσαρκώνουν παιδιά της πρώτης σχολικής ηλικίας (Άρης, Ιωάννα) και κάποια λίγο μεγαλύτερα (Μαρίνα, Ορφέας, Σαμπέρ, Αγγελική). Είναι συμμαθητές και γείτονες, η γνωριμία και οι δράσεις τους εξελίσσονται κυρίως στον κοινωνικό χώρο της γειτονιάς και του σχολείου.

Ο Σαμπέρ είναι ένα παιδί πακιστανικής καταγωγής. Σε κάποιες ενότητες διηγείται παραμύθια και μύθους της ινδo-πακιστανικής παράδοσης συνεισφέροντας στην εξοικείωση των μαθητών/τριων με πολιτισμικά στοιχεία άλλων λαών. Στη σχετική με τα Χριστούγεννα ενότητα, όπου οι ήρωες τραγουδούν τα κάλαντα, ο ίδιος δεν εμφανίζεται στην εικόνα ώστε με τρόπο υπόρρητο να υπογραμμιστεί η αναγκαιότητα του σεβασμού της διαφορετικότητας -στο συγκεκριμένο σημείο ως προς το θρήσκευμα. Αντίθετα εμφανίζεται στην επετειακή ενότητα της 25ης Μαρτίου κατά την επίσκεψη των παιδιών σε λαογραφικό μουσείο, δεδομένου ότι ανάλογες επισκέψεις εντάσσονται στα πλαίσια του προγραμματισμού πολιτιστικών δράσεων της σχολικής ζωής.

            Κατά τη δράση των παιδιών-ηρώων καθώς και κατά την απόδοση χαρακτηριστικών στα ενήλικα άτομα που εμπλέκονται στην ιστορία, έχει γίνει προσπάθεια να αποφευχθεί η αναπαραγωγή στερεοτυπικών αντιλήψεων σε σχέση με το φύλο. Αγόρια και κορίτσια αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες, συνεργάζονται και αλληλοβοηθούνται. Τα επαγγέλματα που ασκούν οι ενήλικες προσιδιάζουν στη σημερινή κοινωνική πραγματικότητα, ενίοτε με εναλλαγές είτε στην επαγγελματική ιεραρχία (π.χ. γυναίκα διευθύντρια σχολείου, άντρας δάσκαλος), είτε στην καθαυτή επαγγελματική επιλογή (π.χ. γυναίκα δασοφύλακας)

Η προσέγγιση του ιδεολογικού σχήματος της οικογένειας εντάσσεται στην ίδια λογική της αποδοχής της διαφορετικότητας, μέσα από την παρουσίαση διαφορετικών οικογενειακών δομών που επιτρέπουν, σε κάποιο βαθμό, την ταύτιση των μαθητών με οικογενειακά σχήματα πέρα από το κυρίαρχο πρότυπο. Έτσι συχνά, και χωρίς αυτό να θεματοποιείται, παρουσιάζονται στην ιστορία είτε δύο γονείς, είτε ένας, είτε σημαντικά ενήλικα πρόσωπα του οικογενειακού περιβάλλοντος, όπως ένας παππούς, ένας θείος, μια αδερφή.

__________________________________
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το παραπάνω άρθρο αναδημοσιεύεται από το εξαίρετο ιστολόγιο του 4ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Σμύρνης:

http://4dsnsmyrn.blogspot.gr/2011/11/blog-post_5363.html

Παραθέτουμε σχετικό απόσπασμα και από το βιβλίο δασκάλου (σελ. 13):

http://www.pi-schools.gr/books/dimotiko/glossa_a/ekp.pdf

"Το Βιβλίο Μαθητή [...] Αποτελείται από μικρές ιστορίες - περιπέτειες που εξελίσσονται σε κάθε ενότητα, με ήρωες μια ομάδα παιδιών της ηλικίας των μαθητών και λίγο μεγαλύτερων. Η επιλογή τους, καθώς και η επιλογή των χώρων που εκτυλίσσεται η πλοκή, διευκολύνει την ταύτιση των μαθητών με τους ήρωες. Ανάμεσά τους υπάρχει κι ένα παιδί οικογένειας μεταναστών από την Ασία. Μέσα από την παρουσίαση ενός παραμυθιού και ενός μύθου της Ινδίας επιζητείται η ανάδειξη στοιχείων κοινών στους ανθρώπινους πολιτισμούς. Μαζί με τα παιδιά μπλέκονται σε μικρές περιπέτειες με χιούμορ και μια γάτα, ένας παπαγάλος, ένας σκύλος, ένα χελιδόνι κι ένα σαλιγκάρι."

ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΗΡΩΕΣ 

Πατήστε ΚΛΙΚ ΕΔΩ για να παίξετε μαζί με τα παιδιά σας ένα διαδραστικό παιχνίδι αναγνώρισης των ηρώων του βιβλίου.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου